Rozmowa z Kierownikiem Poradni mgr Małgorzatą Szulc
Każdy nowy tydzień to kilkuset Pacjentów, którzy korzystają z usług szpitala. Część z nich to Pacjenci operowani, część to osoby korzystające z porad specjalistycznych, laboratorium, tomografii, rentgena itp. Wszystkie te osoby spotykają się w jednym punkcie- rejestracji szpitala. To właśnie rejestracją, jak i pracą całej poradni zarządza Pani Małgorzata Szulc, która odpowiedziała na kilka pytań:
1. Pracuje Pani od początku działalności szpitala na stanowisku kierownika poradni. Co zmieniło się przez te 2 lata?
Przez ten czas szpital bardzo się rozwinął. Stale poszerzamy zakres usług w poradni, mojego „oczka w głowie”, by stać się 100% kompleksowi i móc otoczyć opieką całe rodziny. W związku z tym obsługujemy coraz większą liczbę pacjentów, co przejawia się także podwojonym składem naszej rejestracji. Zaczynaliśmy skromnym składem 4 osób, obecnie jest 8 dziewczyn, które obsługują pacjentów osobiście na froncie oraz telefonicznie w CallCenter.
Jest jednak coś, co nie zmieniło się od początku- pozytywna atmosfera przy zachowaniu pełnego profesjonalizmu. Dbamy o to, aby każdy czuł się u nas dobrze i wychodził z poczuciem satysfakcji oraz kompleksowej obsługi na najwyższym poziomie.
2. Jak wygląda Pani dzień w pracy?
Każdy dzień przynosi coś nowego. Czasem dni upływają spokojnie, jednak nierzadko wiele spraw potrafi skumulować się w jednym momencie. Nie ma takich samych dni w pracy, jednak każdy zawsze rozpoczynam tak samo- od rozmowy z „moimi” dziewczynami z rejestracji oraz pielęgniarkami.
3. Jak dużym zespołem rejestracji Pani zarządza? Jak radzicie sobie z trudnymi sytuacjami, które na pewno pojawiają się w codziennej pracy?
Jak już wspomniałam, aktualnie w rejestracji pracuje 8 osób. Zespół się trochę rotuje, gdyż część załogi powiększyła rodzinę i przebywa na urlopie macierzyńskim.
Często pojawiają się sytuacje kryzysowe, napięcia związane z natłokiem pracy i obowiązków, ale staramy się je rozwiązywać na różne sposoby, głównie poprzez spokojną rozmowę, chwilę oddechu, czy przerwę na kawę. Wszyscy jesteśmy ludźmi i każdy z nas ma prawo do gorszego dnia, ale szanujemy się nawzajem i każdy może liczyć na wsparcie zespołu i moment dla siebie kiedy tego potrzebuje. Daje to szansę na chwilę spokoju, oczyszczeniu umysłu i powrót do pracy z dużo lepszym nastawieniem.
4. O co najczęściej pytają Pacjenci?
Pacjenci pytają o bardzo różne kwestie. Najczęściej o: zakres usług Szpitala, godziny przyjęć lekarzy, ceny, czy dojazd. Zdarzają się także dziwne i zabawne pytania, ale te pozostawimy dla siebie 🙂
5. Ilu specjalistów pracuje w Poradni udzielając na co dzień porad specjalistycznych?
Aktualnie w poradni pracuje około 70 lekarzy z ponad 35 specjalizacji. Jednak liczba ta stale się powiększa, gdyż starając się sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na konsultacje medyczne, ciągle się rozwijamy.
6. Czy praca w Szpitalu św. Wojciecha przynosi Pani satysfakcję?
Oj tak, oczywiście i to niemałą ! Lubię pracę z ludźmi. Tutaj mam ich dookoła siebie pod dostatkiem. Niezmiernie miło jest widzieć pacjentów, którzy wracają do nas z uśmiechem i podziękowaniami. Jesteśmy otwarci dla Poznaniaków, ale nie tylko. Przyjeżdżają do nas pacjenci z całej Polski i zagranicy, co pokazuje, iż jesteśmy potrzebni, a nasza praca i wysiłek ma sens.